Техногиганты

Високі технології – це двосічний меч. У багатьох випадках інновації допомагають людям. Навіть крихітна публікація в соціальній мережі може викликати резонанс і привернути увагу суспільства до гострої проблеми.

На рахунку Facebook вже не одне врятоване життя: на початку 2015 по фотографії з геоданих рятувальники змогли знайти потрапили в біду туристів, з якими обірвався зв’язок по телефону. Соціальні медіа, блоги, месенджери – це блискавичні канали інформації, які ще десять років тому були недоступні широкому колу осіб.

Однак ці ж платформи використовуються і з поганими намірами для поширення недостовірних фактів, фейковий новин, спірних теорій тощо. Дезінформаторами, інтернет-тролі і Хейтер стали справжнім бичем соціальних мереж.

Сфабриковані новини поширюються як пожежа, а їх наслідки можуть бути непередбачувані. Уряди розвинених країн вже не раз попереджали технологічні компанії про те, що інформаційні платформи необхідно зачищати і захищати від провокаційних матеріалів. Сьогодні до боротьби з фейк підключилися всі великі організації. Вони використовують різні інструменти, але мета у них одна – очистити інтернет-простір.


Microsoft

Редмондская компанія озброїлася штучним інтелектом. Для своєї пошукової системи Bing Microsoft розробила спеціальну функцію, яка підшукує в авторитетних джерелах аргументи для протилежних точок зору. Для браузера Edge компанія з 2018 року пропонує розширення NewsGuard. Воно оцінює «точність і відповідальність» новинних порталів і попереджає користувача, якщо він зайде на ненадійний ресурс.

Не залишився без уваги і сайт Microsoft News (msn.com). Для поліпшення його роботи компанія налагодила зв’язки від 1000 авторитетних видань, включаючи New York Times, USA Today та BBC. З Microsoft News співпрацюють 800 редакторів з різних частин світу: вони визначають, які новини будуть транслюватися в прямому ефірі.


Facebook

Найбільша соціальна мережа світу виявилася в центрі уваги, коли її звинуватили в тому, що вона допустила вплив ззовні на американських виборців. З тих пір, коли мова заходить про фейковий новинах, відразу згадується сайт Цукерберга і то, як хитрі російські спецслужби скористалися платформою, щоб сформувати в американському суспільстві бажане їм думка.

Facebook не може повністю викорінити недостовірну інформацію, так як його керівництво намагається зайняти золоту середину. Глави сайту дотримуються точки зору, що люди часто таврують факти фейк через суб’єктивної думки. Видалення таких публікацій порушило б право користувачів на свободу слова, тому в 2016 Facebook сформував групу експертів, які стежать за що публікується інформацією і перевіряють її точність. На сайті з’явилася кнопка «Отримати підтримку або поскаржитися». Натиснувши на неї, можна помітити публікацію, як фальшиву новина з обґрунтуванням причини. Вона відправиться на розгляд до експертів.

Якщо пост не пройде перевірку на достовірність, він не буде видалений, але переміститься на нижню позицію в новинній стрічці. Таким чином, групи і сторінки, які часто публікують сумнівну інформацію, позбавляються переглядів, можливостей монетизації і шансів залучити нових передплатників. Крім текстової інформації Facebook планує перевіряти достовірність фотографій і відео.

WhatsApp

Популярний мессенджер, що належить Facebook, не раз піддавався критиці за можливість необмеженого поширення повідомлень. У відповідь керівництво WhatsApp пообіцяло 50 тисяч доларів тому, хто запропонує дієві заходи для боротьби з фейковий новинами в додатку.

У липні минулого року керівництво месенджера розіслало в великі газети матеріал, в якому пропонувалося 10 порад про те, як відрізнити достовірну інформацію від підробленої: ознаки перенаправленого повідомлення, ознаки обробленої в редакторі фотографії, інструкція по знаходженню додаткових джерел інформації тощо. У адміністраторів спільнот з’явилося більше важелів контролю: з недавніх пір вони можуть забороняти передплатникам постити в загальному чаті.

Також WhatsApp тестує функцію виявлення підозрілих посилань, яка попереджає про спам і наявності недостовірної інформації. На початку 2019 цілях боротьби зі спамом месенджер обмежив можливість пересилки повідомлень з 20 до 5 разів.


Twitter

Массачусетский технологічний інститут разом з журналістами провів дослідження, в якому з’ясував, як далеко і швидко можуть поширюватися фальшиві новини. Дослідники проаналізували більше 4,5 мільйонів твітів і ретвітів, розміщених в мікроблогах в період з 2006 по 2017. Виявилося, що сфабриковані факти викликають більший резонанс і поширюються швидше, ніж правдива інформація.

На жаль, але Twitter відноситься до платформ, які частіше за інших звинувачують в слабкому захисті проти фейків. Рішення, до якого прийшов сайт, просте і банальне: блокувати недобросовісних користувачів. У травні і червні минулого року бан отримали 70 мільйонів акаунтів. Війна не припиняється ні на хвилину: ежедневно сайт видаляє кілька тисяч облікових записів, підозрюваних в розповсюдженні спаму. Наскільки ефективна ця міра в довгостроковій перспективі – питання відкрите. Адже ніщо не заважає користувачам заводити нові електронні адреси та реєструвати з них нові акаунти.

Google и Youtube

Google і Youtube допускали багато промахів в своїй роботі. До деяких пір вони взагалі не приділяли увагу достовірності інформації. В результаті підроблені новини, теорії змови і змонтовані відео множилися на цих платформах зі швидкістю світла. Чим гостріше був сюжет, тим більше переглядів і передплатників залучалося на канал. Користувачі хайп як могли: в хід йшов і місячний змову, і масове вбивство в початковій школі Сенді-Хук, і стрілянина в Паркленд.

Нарешті Google вирішила покласти цьому край. У березні 2018 було оголошено розширення програми Google News Initiative. До неї підключився YouTube, 25 мільйонів доларів пішло на те, щоб створити робочу групу експертів в галузі засобів масової інформації та розробити нову політику щодо контенту. Сьогодні через Google News Initiative ТехноГігант співпрацює з медійними організаціями, журналістами і новинним порталами. Все заради того, щоб інформація різного роду доходила до користувачів без спотворень.

Крім цього Google модернізував сніппети, оновив алгоритми ранжирування і дав користувачам більше інструментів, щоб відзначати фальшиві новини та теорії змови. До боротьби з фейк компанія залучила Денні Саллівана, колишнього журналіста і потужного фахівця з області пошукового маркетингу. Раніше він критикував Google за нерелевантні пошукову видачу. Тепер його завдання полягає в тому, щоб зробити роботу пошукача більш прозорою і зрозумілою для користувачів.

Від Morningstar

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *