Річард Бренсон в ці вихідні здійснить політ на космічному літаку з ракетним двигуном зі швидкістю 2400 миль на годину до краю космосу. Це якщо все піде за планом. І багато що може піти не так.

Ракетний двигун міг не спалахнути. Кабіна могла втратити тиск і загрожувати життю пасажирів. А інтенсивна фізика, що виникає при виході з атмосфери Землі і назад в неї, може розірвати транспортний засіб на частини.
І тепер Бренсон готовий піти по стопах льотчиків-випробувачів і співробітників Virgin Galactic, які вже літали на VSS Unity, автомобілі, над розробкою якого компанія Бренсона, Virgin Galactic, витратила майже два десятиліття. Якщо все піде за планом, Бренсон також стане першим мільярдером, який коли-небудь відправився в космос на борту транспортного засобу, який він допоміг фінансувати розробку, випередивши свого колегу-космічного барона Джеффа Безоса всього на дев’ять днів.

Проте, Virgin Galactic вбудувала в свій космоплан обмежувачі безпеки, ми виконали більше 20 випробувальних польотів, три з яких успішно досягли кордону космосу, отримала схвалення ради з внутрішньої безпеки і зелене світло від федеральних регулюючих органів для розміщення пасажири.
Кожен раз, коли люди знаходяться в бортовому транспортному засобі, виникає ризик. Ось докладний опис того, наскільки небезпечно Бренсон – і троє йдуть з ним людей – будуть наражатися на небезпеку.


Про космічному літаку: VSS Unity


Річард Бренсон заснував Virgin Galactic в 2004 році після того, як побачив космічний літак під назвою SpaceShipOne, який полетів у космос і виграв премію Ansari X Prize. Бренсон купив права на цю технологію, і команда інженерів приступила до розробки більш великих транспортних засобів, здатного перевозити двох пілотів і до шести платних клієнтів на високошвидкісних поїздках. Вдосконалений дизайн називається SpaceShipTwo.
SpaceShipTwo злітає зі злітно-посадкової смуги, прикріпленої під крилом масивного четирехреактівного базового корабля з подвійним фюзеляжем, відомого як WhiteKnightTwo. Як тільки базовий корабель досягає 40000 футів, літак з ракетним двигуном скидається між двома фюзеляжами WhiteKnightTwo і запускає свій двигун, щоб злетіти прямо вгору, розганяючись до більш ніж триразовою швидкості звуку, або 2300 миль на годину.

Досягнувши самої вершини траєкторії польоту, він зависає, підвішений в умовах мікрогравітації, перевертаючись на живіт перед тим, як повернутися на посадку на ЗПС. Від зльоту до посадки вся поїздка займає приблизно годину.
VSS Unity – назва космічного корабля SpaceShipTwo, який Бренсон відправиться в космос і першим зробить повний шлях – зробив три успішних випробувальних польоту в космос. Але програма розвитку компанії також терпіла роки затримок по ряду причин, включаючи фатальну аварію 2014 року, в результаті якої загинув пілот-випробувач.


Запланований на грудень випробувальний політ також був зупинений, коли бортовий комп’ютер ракетного двигуна VSS Unity втратив зв’язок. А Virgin Galactic зіткнулася з потенційно серйозною загрозою безпеки під час випробувального польоту в 2019 році, повідомив штатний письменник з Нью-Йорка Ніколас Шмідл в новій книзі «Боги випробувань». Зонд безпеки було заборонено, щоб з’ясувати, чому друк на крилі космічного літака була знята, що призвело до ризику втрати транспортного засобу і життів трьох членів екіпажу на борту. Під час випробувального польоту, який був визнаний успішним, ніхто не постраждав.
Але після третього випробувального польоту VSS Unity в травні компанія отримала схвалення Федерального управління цивільної авіації на запуск пасажирів. Однак це не означає, що Федеральне управління цивільної авіації, яке в першу чергу зосереджено на забезпеченні безпеки людей і майна на землі, гарантує безпеку космічного корабля. Це рішення залишено на розсуд Virgin Galactic, і 1 липня компанія зробила несподіване оголошення про те, що Бренсон буде в наступному випробувальному польоті – ставши першим з членів екіпажу, які вчинили похід – цієї неділі.


Маркус Герстер, професіонал в аерокосмічній галузі, який в 2018 році виступив співавтором статті про ризики суборбітального космічного туризму, сказав, що для компанії ніколи не буває ідеального часу вважати свій космічний корабель досить безпечним, щоб літати з представниками громадськості.
«Це свого роду важке рішення – якщо ви готові або не готові, тому що залишається певний ризик. Але якщо ви не спробуєте це зробити, ви також не навчитеся », – сказав Герстер. «Я думаю, що перша група людей, яка полетить на цьому, усвідомлює ризик. Є багато людей, які піднімаються на Еверест ».
Орбітальні і суборбітальні польоти


Коли більшість людей думають про космічні польоти, вони думають про астронавта, який кружляє навколо Землі, ширяє в космосі хоча б кілька днів.
Це не те, що Бренсон або Безос, якщо на те пішло, будуть робити.
Вони будуть підніматися і возв

ращаются назад. Польоти Virgin Galactic – це короткі польоти вгору-вниз, хоча вони будуть проходити на висоті більше 50 миль над Землею, що, на думку уряду Сполучених Штатів, є кордоном космічного простору.
Суборбітальні польоти Virgin Galactic досягають більш ніж триразовою швидкості звуку – приблизно 2300 миль на годину – і летять прямо вгору. Літак буде зависати на вершині траєкторії польоту, даючи пасажирам кілька хвилин невагомості. Це схоже на розширену версію невагомості, яку ви відчуваєте, коли досягаєте піку американських гірок, як раз перед тим, як гравітація збиває вашу візок – або, в разі Бренсона, ваш космічний літак – з криком назад на землю.


Потім VSS Unity розгорне так звану «систему оперення», яка дозволяє крил космічного літака складатися, імітуючи форму волана для бадмінтону, щоб він міг переорієнтувати себе на початку зниження. Потім він знову розправляє крила і знову спускається на посадкову смугу.

Але це не завжди спрацьовувало. Система оперення була визначена як «ймовірна причина» фатального інциденту під час випробувального польоту Virgin Galactic в 2014 році, в результаті якого загинув другий пілот Майкл Олсбері, а пілот отримав серйозні травми. Система оперення була задіяна передчасно через людську помилку, в результаті чого машина розірвалася на частини в повітрі. З тих пір компанія розлучилася зі своїм партнером-виробником і встановила комп’ютеризовану систему безпеки, щоб запобігти повторення тієї ж помилки.
Новий Шепард проти SpaceShipTwo


Хоча Бренсон заперечує, що його спроба досягти космосу в ці вихідні має якийсь стосунок до часу польоту Безоса, це викликало багато розмов про космічній гонці мільярдерів. Що стосується ризику, Гуерстер сказав, що у транспортних засобів, які будуть використовувати Бренсон і Безос, є безліч плюсів і мінусів.
Космічний літак Virgin Galactic має ряд невід’ємних переваг: той факт, що VSS Unity має крила і злітає горизонтально з злітно-посадкової смуги, дає пілотам більше часу для коригування курсу, якщо щось піде не так. За словами Герстер, з ракетно-капсульної системою New Shepard, на якій буде літати Безос, буде менше місця для помилок. Проте, у New Shepard є система аварійного покидання, яка може виштовхувати пасажирів з несправною ракети і при необхідності скидати їх на парашутну посадку.


Інша важлива відмінність космічного корабля полягає в тому, що VSS Unity вимагає для польоту двох пілотів, а New Shepard повністю автоматизований. Експерти розділилися, коли справа доходить до оцінки цих різних підходів.
«Ви не можете сказати, що краще, що гірше», – сказав Герстер.
Проте, New Shepard також виконав 15 різних випробувальних місій і жодного разу не потрапив в аварію. І ось чому Гуерстер сказав, що – якби йому довелося вибирати, в якій космічний корабель він пристебнете першим, – він вибрав би New Shepard Безоса.


Але потім, додав Гуерстер, він також захоче зробити поїздку на VSS Unity від Virgin Galactic.


«Я думаю, що це більш захоплююча поїздка», – сказав він.

Від Morningstar

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *